PPC reklama
PPC z anglického „pay per click“ = platba za kliknutí.
Pokud začnete cokoliv vyhledávat v internetových vyhledávačích jako jsou google.cz, seznam.cz, centrum.cz apod., ve výsledcích se vám na prvních místech zobrazí právě PPC reklama. Až pod nimi uvidíte nabídku z tzv. organického vyhledávání, která je výsledkem kvalitní SEO optimalizace. Rozdíl je v tom, že když se na váš web proklikne uživatel prostřednictvím PPC, tak za každý takový proklik zaplatíte. Pokud je PPC kampaň spravována správně, uvidí ji však uživatel vždy dříve a je tak větší šance, že ho právě vy dokážete zaujmout.
PPC kampaně se tak velmi často stávají tím nejefektivnějším způsobem internetové reklamy. Důvod je prostý – zobrazujete reklamu takovému uživateli, který ji sám od sebe cíleně hledá (bavíme se zde o textové reklamě ve vyhledávací síti). Méně bonitní klienti takovou reklamu využívají alespoň do doby, než se jim podaří protlačit se na první stránku v organickém vyhledávání, což obnáší z pravidla delší časový úsek a nemusí se to vždy povést. Pokud jsou PPC kampaně kvalitně spravované, stávají se neodmyslitelnou součástí internetového marketingu v celém průběhu trvání vašeho podnikání.