SEO optimalizace
U nás rozšířený pojem SEO optimalizace vychází z anglického Search Engine Optimization, což znamená optimalizace pro vyhledatelnost webu nebo-li optimalizace pro internetové vyhledávače. Vyhledávači se potom rozumí například google.cz, seznam.cz, centrum.cz a podobně. Jedná se tedy o metodiku (techniku), jak tvořit a upravovat webové stránky, aby byly snadno dohledatelné (zakomponovat on-page a off-page faktory).
Řekněme, že si chcete koupit nové tričko. Do vyhledávače tedy napíšete například výraz trička s límečkem. Ty weby, které se vám ve výsledcích zobrazí jako první (a není u nich uveden výraz „reklama“), jsou nejlépe optimalizované pro vyhledávače.
Proč investovat do SEO
Sami si na předchozím případu s tričky představte, na kolikátou stránku s výsledky se až podíváte. Ano, často to není ani ta druhá, natož třeba šestá, že? Většinou proklikáme 5 webů z první stránky a to nám k výběru stačí. Pokud tedy vlastníte eshop se zbožím či web, na kterém nabízíte své služby, mělo by být vaším cílem, zobrazit se na co možná nejlepších pozicích, aby si vás uživatel všiml a mohl u vás nakoupit. Pokud se vám to podaří, máte téměř vyhráno. Obrovskou výhodou těchto pozic totiž je, že pokud k vám touto cestou na web uživatel přijde, za jeho příchod nic neplatíte. Zároveň bývá takový uživatel i ten, který nejčastěji nakoupí.