Webová analytika

Na toto téma bych pomalu zapomněl. Pro mě už je to totiž nedílná součást každé činnosti. Přitom bez pochyby platí, že webová analytika je téma poměrně obsáhlé a je to vlastně základ, bez kterého se neobejdete.

Díky analytice vždy, než začnete cokoliv dělat na poli reklamy nebo ve smyslu jakékoliv úpravy webu samotného, zjistíte právě to, co a jak udělat. Ač to zní možná banálně, je to naopak velmi důležité. Sepíšu, takový stručný, kumulativní řetězec událostí, abyste měli představu, kde to analytikou začíná a kde až končí:

  • Analytika vám pomůžes rozhodováním do jakého businessu jít a do jakého nikoliv. Zjistíte jeho potenciál pro online.
  • Napoví vám, jakým způsobem svou prezentaci uchopit – jak postavit strukturu webu a vůbec koncept svého sdělení, protože vám řekne, na koho by bylo nejlepší cílit, kdo budou vaši potencionální zákazníci.
  • Radí vám, jak svůj web neustále vylepšovat, co změnit, podle toho, jak se uživatelé na vašem webu chovají.
  • Bez analytiky prakticky nemůžete myslet na efektivní reklamu. Všechny reklamní kampaně je třeba umět průběžně vyhodnocovat a volit tak tu ideální formu.

Každý z těchto bodů je sám o sobě téma minimálně na několik hodin a určitě se člověk vše nenaučí lusknutím prstu. Důležité je také vědět, že analytických nástrojů je samozřejmě mnoho a žádný z nich vám neukáže ke stejné věci na vlas stejný výsledek. Využívají často jiné metriky. Je proto potřeba umět v nich číst a vyvodit správný závěr. 100% se oddat pouze datům např. z Google Analytics, při opravdu pokročilé analýze nedoporučuji.

Například tento web není cílený na odborníky. Tento web je cílený spíše na laiky. Na podnikatele, kteří potřebují s onlinem pomoci. Tomu se snažím přizpůsobit veškerý text. Cílem je, bez použití odborných výrazů, které vám jen zamotají hlavu, tématiku přiblížit a v základu vysvětlit oč jde. Po přečtení byste měli být schopni říci, co asi potřebujete a zbytek necháte na odborníkovi.

Co vám mohu nabídnout

Kromě svých analytických služeb, které jsou potřeba k veškeré marketingové činnosti, vám mohu nabídnout i individuální školení, pokud byste měli zájem. Nechci psát, že základů, protože vás toho mohu naučit určitě víc, ale ono je toho opravdu tolik, že v případě, že se neuvidíme na vícekrát, tak se dál ani nedostaneme. Proto je má představa spíše taková, abyste si odnesli především to důležité:

Kontakt

Poslat zprávu

  • Jaké analytické nástroje využívat
  • Kde v nástrojích najít ta nejdůležitější data, která jsou potřeba
  • Umět data správně vyhodnotit a aplikovat