Zbožové srovnávače
Pokud vlastníte e-shop, pravděpodobně chcete mít vidět své produkty na Heuréce, Zboží.cz nebo v Google nákupech. Existuje mnoho potencionálních zákazníků, kteří se z nejrůznějších důvodů na váš e-shop třeba jinak, než přes zbožové srovnávače, nedostanou.
Kvalita feedu a bidding
Zde je první část práce na vašem programátorovi, který musí připravit tzv. feed s údaji o vašich výrobcích. Tento feed má samozřejmě nadefinovanou svou podobu, aby vyhovoval požadavkům zbožových srovnávačů a všechny položky se správně spárovaly. S tím, jak má správně vypadat už programátorovi pomohu.
Pokud chcete mít jistotu, že se vaše produkty budou v příslušných kategoriích zobrazovat na viditelných pozicích, je třeba využívat placené verze, když to tak nazvu, a tomu je třeba se trochu věnovat. Ale nemusíte se bát, platíte pouze za proklik. Tedy jen, když někdo na váš produkt klikne.
V případě Google nákupů se vše spravuje přes Google Ads (což je systém na ppc reklamu pro google) a Google Merchant Center, což je účet pro párování již zmíněných feedů s vašimi produkty.
Obdobné platí pro zboží.cz, kde se produktové kampaně nastavují přes sklik.cz.
Na Heuréce můžete získávat například kladné recenze od nakupujících a dosáhnout ocenění Ověřeno zákazníky, což má svůj pozitivní efekt právě pro bidding a dosažení prvních pozic.
Znovu ještě musím připomenout důležitost kvalitně zpracovaného feedu. Pokud chcete být opravdu na těch nejvyšších místech, je třeba, aby bylo vyplněno i co možná nejvíce volitelných (ne jen povinných) položek. Každý vyhledávač nebo srovnávač funguje na základě algoritmu, jehož cílem je zobrazit uživateli, který cokoliv hledá, ty nejlepší možné výsledky. I když tedy cenu za proklik přepálíte na maximum, ale feed nebude dostatečně kvalitní, do TOP pozic se pravděpodobně i tak nedostanete.